Monday, April 13, 2009

Hati Aku

Bak kata orang
Seketul daging di dalam badan itu
Megawal peribadi seseorang
Dan daging itu adalah HATI
HATI

Organ yang penting bagiku
Dengan bantuan HATI lah
Aku menyayangi dan disayangi
Aku menyukai dan membenci
Aku menghargai dan mengabai
Maka kerana HATI
Aku
Bersahabat dengan dia
Dengan HATI juga
Aku bermusuhan dengan dia
Dan kerana HATI
Aku kembali padanya
Manjalinkan kembali sisa-sisa
Persahabatan
Yang semakin genting menanti putus
Yang semakin goyah menanti rebah
Tetapi apa yang diimpi dicemari
Kiniku longlai akhirnya
Akibat luka tercipta
Menambah calaran di HATI
Mengguris kembali luka lama
Menghunus belati hingga ke umbi
Menjadikan diri tidak beerti
Hingga melumatkan sekeping HATI
Yang selama ini menjadi peribadi diri
Mengakhiri sebuah tragedi
Yang pasti
Menjadi satu memori
Yang akan diingati
Sampai MATI

No comments:

Post a Comment